ASMA' ALLAH..

Photobucket Dari Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah s.a.w telah bersabda: "Allah s.w.t mempunyai 99 nama, kurang satu seratus.Sesiapa yang menghafaznya akan memasuki syurga. Allah itu ganjil (tunggal) dan menyukai (bilangan) yang ganjil" - Hadith Riwayat Bukhari&Muslim

Tuesday, August 5, 2008

MAMPUKAH AKU??

Terasa ingin ku mendekatiMU,
Terasa jiwa ingin terus memikirkanMU,
Namun, makin hampirku denganMU,
makin besar ujian memburu.
Mungkin inilah yang mengujiku,
Lama mana & sekuat mana cintaku padaMU..

Tapi..
Hakikat diriku lemah & xberdaya,
Sentiasa kalah dengan nikmat dunia,
Berikan aku kekuatan Ya ALLAH..
Supaya sentiasa berjuang demi agama.
Berikan aku keteguhan iman & taqwa,
Supaya sentiasa berada di medan perjuangan,
bersama sahabat yang lain,Ya ALLAH..
Bersihkan hati yang kian di cemari..
Suluhkan cahaya keimanan yang akan mampu
menyinar di gemerlapan malam yang gelap gulita..
Kelak bila aku mati,
aku dijanjikan nikmat syurga firdausi yang harum mewangi..
SEINDAH AGAMAKU,
PERINDAHKAN JUGA PERIBADIKU..

Aisyah hanin
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "MAMPUKAH AKU??"