ASMA' ALLAH..

Photobucket Dari Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah s.a.w telah bersabda: "Allah s.w.t mempunyai 99 nama, kurang satu seratus.Sesiapa yang menghafaznya akan memasuki syurga. Allah itu ganjil (tunggal) dan menyukai (bilangan) yang ganjil" - Hadith Riwayat Bukhari&Muslim

Monday, September 28, 2009

Raya Di Perantauan lagi...

bismillahirrahmanirrahim...Justify Full
hm, rasa bersalah plak pada diri sendiri.. dah lama sangat blog ni tidak menghidangkan ilmu2 dan perkongsian bicara hati. Masuk tahun 3 di IPT mmg sgt busy, byk bnda yg saya nk buat xterlaksana. Lagi pula, kat Blok kediaman baru saya xdapat wifi. Klu ada pn, blok dpn pnyer, agak slow n nk sign in ke blogger mmg xleh.. minta maaf pada pngunjung yg semestinya bosan bila brkunjung ke blog ni.. al maklumlah..bnda sama dari dulu.. tak ter 'update'. So, hari ni, saya ambil ksmptn ke CC kejap, nak jenguk blog ksygn ni..

Dah seminggu lbih Hari Raya Aidilfitri berlalu, sprti tahun2 sebelumnya, saya tak balik lagi.. dan sprti tahun sblumnya, saya beraya d rumah keluarga angkat, kat Ketengah Jaya Terengganu. Biarpun sedih, tapi suasana kat sana buat saya boleh hilangkan kesedihan2 saya. apa tidaknya, keluarga kat sana ramai.. mmg seronok.. mmg meriah.. lagi2 dengan kehadiran org baru yg saya gelar 'baby Ramadhan'. Family angkat sgt mnitik beratkan soal agama, smbhyg brjemaah, brbincang soal isu smsa, politik, dan bnda yg dpt saya pelajari stiap kali dtg ke sini. Kalau family kat Tawau 'bersiara' di umah sanak saudara, saya kat sini pun 'bersiara' kat umah kuaga family angkt jugak. Terasa berkeluarga jugak la.. tu lebih baik dari orang yg xdapat beraya lagsung kn? so, Jutaan trima kasih buat semua, n kpda kak Yani, trimas jugak sbb bpenat2 hantar saya kesana kemari. maaf byk2.. Halalkan makan minum semua ea... Saya saaaaaayang semua...

(gambar raye saya upload kmudian yer..)

Raya ke- 4 saya kembali ke kampus utk mneruskan kerja2 sbgai seorg pljr plak. ingat nk abiskn cut kat Terengganu, tapi memeikirkan kerja yang belambak, hm.. trpksa jg di batalkan niat tu. Mmg kampus tak ada org lagi. yang ada hanya stdnt2 yg xbalik, trutama budak Sabah Sarawak. Tawakkal jer la spnjg bbpa hari yg sunyi tu.. Hari Khamis, seorang sahabat dari Sarawak dah kembali ke UMK jgk. Thanks to Abg Ariffin for the gift. ole2 raya utk perantau la katakan..

Then, Thanks jugak buat Al, Margina, Fahmi, Syameri, Ira n Abg yg bwk saya join venture ngn diorg mnikmati keindahan ciptaan Allah kat Jeram Linang. Masa tu kan budak2 UMK tak balik lagi, so mmg bosan la.. Thats why smua sibuk nk g picnic.. kire Gathering Borneo la jugak.. Hm.. len kali saya akan berkngsi cerita psl Jeram Linang plak. InsyaAllah...

Hari Sabtu ptg dan Ahad tu.. Alhamdulillah, sahabat2 lain sampai. Daripada UMK yg sunyi, ia bertukar jadi meriah balik. Trmasuk la bunyi mercun k kolej kediaman. Special Thanks utk Annie jugak, hilang gak kempunan nak merasa kuih makmur. Dah penat cari kat Klntn ni tak jumpa2, akhirnya org ngeri sendri jugak y bwkkn. begitu jugak dgn Rumate2 tersayang.. Wallahu'alam..

p/s: Pak, Mak, kak Murni, abg asrie, kak as, kak ain, abg nasa, adeq sukri, adeq syarif, adeq yaya, kazen2 trsyg, dan semua la kat TAWAU. Thnks for evrything.. Raye aji kite raye same k.. hihi..

Sekadar membiarkan hati bersuara..


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "Raya Di Perantauan lagi..."