ASMA' ALLAH..

Photobucket Dari Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah s.a.w telah bersabda: "Allah s.w.t mempunyai 99 nama, kurang satu seratus.Sesiapa yang menghafaznya akan memasuki syurga. Allah itu ganjil (tunggal) dan menyukai (bilangan) yang ganjil" - Hadith Riwayat Bukhari&Muslim

Wednesday, March 4, 2009

BIDADARIKU nyer Program..

27 Februari 2009

Pagi yang indah ini ana bangun dengan penuh kesyukuran dan set kat kepala yang hari ini akan dipenuhi dengan gerak kerja Program khas buat wanita, BIDADARIKU dan juga Program Kesihatan UMK. Lepas bersiap kul 7.30 pagi tu, ana pun join sahabat2 kat bawah untuk senamrobik. Dari atas lagi lagu2 kumpulan ‘Aqua’ berdetum- detak. Tapi malangnya masih tidak dapat mengejutkan siswa/i yang tidur lena.

Sampai jerk kat bawah, “Uish, dasyat…” tu la yg terkeluar dari bibir nih. Almaklumlah, ramai jugak yang turun.. (Sebenarnya semua budak- budak SUKSIS and jawatankuasa). Hm..bila la siswa/i nak berubah…Hehe, dasyat yang ana maksudkan bukan sbb ramainya org, tapi sebab rancaknya lagu dan…. Ehe, part ni xpyh ckp, cukup kita beristighfar… Tengah- tengah siswa/i sibuk senamrobik, ana sibuk angkat mknn srpn pagi tu. Terlihat jugak la sahabat2 dah makin ‘galak’ dan ter'over' plak. Yang tak bestnya, siswa dan siswi bersebelahan.. Bila dah keadaan tu, masing2 lupa dah nak jaga batas. Lenggok lebih2 pun diikut.. Ana join jugak la kejap.. ambil tmpt kat hujung skali.Tapi part aksi2 senam yang over2 tu malu la nak buat..ckup sekadar keluarkan peluh..
Ni la antara puak2 yg rajin...

Then, pukul 9.30 pagi ada ceramah 1 mengenai ‘Personaliti Wanita’ oleh Pn. Hjh. Norizan binti Othman, Pegawai Kanan, Lembaga Hasil Dalam Negeri,Cawangan Kelantan. Banyak jugak ana dapat walaupun masa tu jaga bahagian teknikal.. Yang pentingnya, kita kena tetap jaga batas pergaulan walaupun dimana kita berada. Part yang paling ana ingat, part amacam nak bercakap dgn muslimin terutamanya. Puan ajar supaya kita tengok kat bahagian tengah antara kening diorang. Nah, tak la berlaku zina mata.. Terpulang sapa nak ikut benda ni..

Pukul 2.30 ptg plak ceramah 2 ‘Kesihatan Wanita’ oleh Dr. Salwana Binti Mohyiddin, Pakar Sakit Puan, Jabatan Obstetik & Ginekologi Hospital Zainab II, Kota Bharu. Hm.. ana bagitau, memang rugi sapa tak pergi.. Tak Pegi Maka Tak Tahu.. Banyak benda yang relate dengan kesihatan wanita yang patut kita ambil tahu. Sakit pangkal Rahim, Kanser Payudara, Penyakit Kelamin, infection dan banyak lagi la.. Ada jugak yang diajarkan tips kesihatan untuk wanita. Yang part paling ana suka, Dr. Salwana menyebutkan yang kita sebagai Hamba Allah tidak dapat mencegah daripada penyakit datang sebab semua dari Allah.. Cuma kita hanya mampu berusaha. Tapi jika ianya datang, terima dengan redha dan usaha untuk menyembuhkannya.. (Ya Allah.. Berikanlah kesihatan yang baik buat kami semua..).

Ana suka Dr. Salwana sbb beliau ni la patut jadi contoh pada muslimah lain Beliau ni boleh jadi role module untuk kita, sesuai dengan tema program ni, ‘Wanita Pemangkin Generasi Bertamadun dan Profesional’. Kehadiran Dr. Salwana buat ana sedar, yang agama dan dkerjaya seiring. Dr. Salwana adalah contoh muslimah yang berjaya.. Biar sudah bergelar Pakar, namun beliau masih mengekalkan ciri2 islamic pada dirinya. Ni la yang dinamakan, bertamadun dan professional…

Acara kemuncak lepas isyak (Malam Kesenian Siswi). Malam tu ada diperdengarkan bacaan ayat Al- Quran, tayangan multimedia UniPeN hasil kerja adeq Azfar (Thanks Azfar sampai tak tidur malam buat flash ni) dan jugak tygn multimedia yang ana buat. Malam tu jugak ada pertandingan Busana Muslimah, 12 org peserta memperagakan fashion muslimah. Subhanallah, semua cantik2.. pening jugak juri2 (Miss Marina dan Ustzh Hasma) buat penilaian. Lagi2 bkn nk cari BIDADARI PILIHAN jer malam tu, tapi kita nak cari Senyuman Paling Menawan, Mizz Confident, Busana Paling Kreatif dan Gadis Photogenic jgk malam tu.. bagi ana diorg ni mmg cantik (moga akhlak pun tetap cantik seperti busana yang diperagakan, ameen..). Masa nak tunggu kptsn pemenang Busana, giliran ana n d geng plak buat prsembahan nasyid. Geram jgk time tu sbb ada jurukamera lelaki.. Sampai pertengahan lagu baru diorg keluar, tu pun atas permintaan kami.. Moga suara ana jauh dari fitnah… andai ana berdosa dalam hal ni, ana mohon ampun padaMU YA ALLAH..

Pukul 12 malam majlis selesai dan semua nampak puas hati dengan keputusan. Lepas habis program, semua sibuk amek gmbr dgn BIDADARI- BIDADARI yang menang pada malam tu…
Bidadari Taman Syurgawi..InsyaAllah..

Yang peliknya, masa tengah kemas2 tu, tiba2 sahabat ana (Shar) taelefon. Pelik jugak, tak pernah2 malam buat gini dia call. Ucapan pertama Shar,

“Hepi besday Wei Lyn…”.ana pun kerut kening..dan tanya kat Shar,
“Shar, hari ni 28hb ke?”.. terus terang, ana betul2 tak ingat yang hari ni besday ana. Mungkin sebab terlalu busy, tiba2 pipi basah, touching jugak la masa tu, ni la first time ana tak ingat besday sendiri.. Thanks to Shar, bangga la ko jadi orang first ek..hehe. Masa tu baru la banyak massage yang masuk bagi ucapan dan doa buat ana.. Thanks buat semua ya.. Ana sayang pada korang semua…..Balik bilik lepas muahsabah diri ana pun lelapkan mata kerna esok pagi ada agenda lagi besar untuk dilaksanakan..
Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "BIDADARIKU nyer Program.."