ASMA' ALLAH..

Photobucket Dari Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah s.a.w telah bersabda: "Allah s.w.t mempunyai 99 nama, kurang satu seratus.Sesiapa yang menghafaznya akan memasuki syurga. Allah itu ganjil (tunggal) dan menyukai (bilangan) yang ganjil" - Hadith Riwayat Bukhari&Muslim

Sunday, August 1, 2010

P.E.R.G.I

Bismillahirrahmanirrahim...

"Tidak ada suatu umat pun yang dapat mendahului ajalnya, dan tidak (pula) dapat meminta penundaan(nya)." - Al- Hijr:5

Panjang nafas ku lepaskan kala terbaca ayat agung ini di atas tikar sejadah. Menjadi kebiasaan, selepas membaca Quran, diri turut membaca terjemahannya. Allah s.w.t mengilhamkan diri utk membaca ayat tersebut, sebagai penenang dan juga peringatan buat diri yang sering lalai dan alpa.

Syukur Ya Allah.. surat cintaMu memberi ketenangan pada jiwa, agar meredhai pemergian seorang sahabat. Tekad pada diri, tidak akan menangisinya lagi. Cukup sekadar disematkan di dalam hati dan memori, setiap kenangan yang tercipta sepanjang kebersamaan kami.. Moga ku jadikan iktibar buat diri supaya menghargai masa muda ku..Siapa tahu, giliran diri selepas ini..

Teringat kata- kata sahabatku, Faiqa.."Hidup mesti diteruskan..". Ringkas diri membalas dengan senyuman kelat. Ayat yg ringkas dan kadangkala tidak punya makna bagi sesetengah orang, tapi ia terus menusuk ke dalam hati.. Bangkit Lyna! Kita punya banyak rencana di depan!! Innalaha ma'ana.. :-)

Buat NOR'AINI BINTI DOLLAH, terima kasih untuk semua keindahan, kebaikan, ilmu dan semua yang kau berikan dengan hatimu yang begitu tulus. Terima kasih juga atas peringatan buat diriku dan semua yang masih hidup. Moga ditempatkan bersama org2 yang saleh.. Hati tak bisa menipu, aku rindu padamu..

Sekadar membiarkan hati berbicara..

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "P.E.R.G.I"